فهرست پایان نامه کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک محمد زند خانه شهری: فهرست و منابع پایان نامه کارشناس ارشد
فهرست پایان نامه کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک محمد زند خانه شهری
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته: مهندسی فناوری اطلاعات – تجارت الکترونیک
عنوان: کاربرد سرمایههای فکری
در تحلیل برنامه بازاریابی یک کسبوکار الکترونیک
موارد مطالعه : شرکت آریانیک، شرکت رایورز و شرکت پارس آنلاین
استاد راهنما: دکتر سید محمد رضا ناصر زاده
استاد مشاور: دکتر حمید رضا یزدانی
استاد داور: دکتر حسنعلی نعمتی شمس آباد
نگارنده: محمد زند خانه شهری
چکیده
کاربرد سرمایههایفکری در تحلیل برنامهبازاریابی یک کسبوکار الکترونیک
مطالعهبینموردی: شرکت آریانیک، رایورز و پارس آنلاین
نگارنده
محمد زند خانه شهری
مطالعه وضعیت فعلی کشور، افزایشمشاغل جدید، موفقیت و شکست کسبوکارهای الکترونیک و سنتی، نشاندهنده تاثیر مثبت نوآوری و خلق مزیترقابتیپایدار در برنامهبازاریابی شرکتهای کوچک و متوسط است. نیازهای تحلیل برنامهبازاریابی در کسبوکارالکترونیک و ارتباط سرمایههایفکری با خلاقیت و نوآوری یک مساله مهم دراینپژوهش است.
در تحقیق حاضر برای شناسایی مدلهای تحلیل برنامهبازاریابی و اجزاء سرمایهفکری از روشتحقیق فراترکیب و برای تعیین وضعیت برنامهبازاریابی مشاغل الکترونیکی کشور، با استفاده از مدلهای تحلیل برنامهبازاریابی و چگونگی کاربرد سرمایههایفکری در موفقیت برنامهبازاریابی یک کسبوکارالکترونیک روشتحقیق مطالعهبینموردی بکارگرفته شدهاست.
نتایج نشان میدهند که، ازبین بیش از 50 تحلیل وضعیت مطالعه شده، 13 مدل تحلیل پرکاربردتر؛ و از بین سرمایههایفکری بررسی شده، بیش از 80 جزء مهم و کاربردی، جهت نوآوری در تدوین برنامهبازاریابی کسبوکارالکترونیک بیشترین استفاده را داشتند. هدف این پژوهش بررسی اثر متقابل اجزاء سرمایههایفکری در ایجاد مزیترقابتیپایدار و نوآوری در تحلیل برنامهبازاریابیالکترونیکی کسبوکار میباشد.
کلمات کلیدی:
مدلهای تحلیلبرنامه بازاریابی، کسبوکارالکترونیک، چارچوب سرمایههایفکری
1-2- در فصل یک بهدنبال چه هستیم؟ 3
1-3- بیان مسأله اساسی تحقیق بهطور کلی.. 3
1-5- اهداف اساسی از انجام تحقیق.. 6
1-7- فرضیهها/ سوالات تحقیق.. 8
1-9- دورههایزمانی انجام تحقیق.. 8
1-13-1- استفاده از روشتحقیق فراترکیب... 10
1-13-2- استفاده از روشمطالعهبینموردی.. 10
1-14- تعریف واژهها و اصطلاحات تخصصی طرح.. 11
1-14-1- کسبوکار الکترونیک.... 11
1-14-3- بازاریابی الکترونیک.... 11
1-15- نتایج تحقیق انجام شده 12
1-15-1- ذی نفعان پژوهش حاضر. 12
2- فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده 15
2-5- موانع برنامهریزی بازاریابی.. 16
2-6- برنامهریزی تمام واحدهای استراتژیک کسبوکار 18
2-7- برنامهریزی بازاریابی.. 18
2-7-1- رابطه بین فرآیند برنامهریزی استراتژیک و رویکرد تصمیم سازی بازاریابی.. 19
2-8- اجزاء برنامه بازاریابی.. 19
2-9- ابزارهاو مدلهای تحلیل برنامهبازاریابی آفلاین و بازاریابی الکترونیکی.. 20
2-9-6- تحلیل RGT یا رشد، تداوم و دگرگونی.. 25
2-9-7- تحلیل 5F’s یا نیروهایپنجگانه پورتر. 25
2-9-9- تحلیل BSC یا کارت امتیازی متوازن.. 27
2-9-11 تحلیل Supporter/Enabler 30
2-1- روند پژوهشی پژوهشهای مربوط بهبازاریابی.. 31
2-2- نیازهای برنامهبازاریابی کسبوکار الکترونیک.... 34
2-3- مرور سرمایههایفکری.. 35
2-3-1- تعاریف مختلف سرمایههایفکری.. 36
2-4- کجا بودهایم، کجا هستیم و بهکجا خواهیم رفت؟ 39
2-5- روند پژوهشی سرمایههایفکری.. 41
2-6- انواع طبقهبندی اجزاء سرمایهفکری.. 44
2-7- چارچوبهایمختلف سرمایهفکری.. 45
2-7-1- طبقه بندی نورتون و کاپلان در سال 1992. 45
2-7-2- طبقه بندی بروکینگ در سال 1996. 45
2-7-3- طبقه بندی استوارت در سال 1997. 47
2-7-4- طبقه بندی روس در سال 1997. 47
2-7-5- طبقه بندی اسویبی در سال 1997. 49
2-7-6- طبقه بندی ادوینسون و مالون در سال 1997. 50
2-7-7- طبقه بندی لوونداهل در سال 1997. 51
2-7-8- طبقه بندی بونتیس در سال های 1998 و 2000. 52
2-7-9- طبقه بندی پتی و گویتر در سال 2000. 54
2-7-10- طبقه بندی سازمان برای همکاری و توسعه اقتصادی در سال 2000. 55
2-7-11- طبقه بندی یوستک.... 55
2-7-12- طبقه بندی چویی در سال 2003. 56
2-7-13- طبقه بندی چن در سال 2004. 56
2-7-14- طبقه بندی لیم و دالیمور در سال 2004. 57
2-7-15- سایر طبقه بندیهایارائهشده 57
2-8- ارتباط سرمایههایفکری و بازاریابی.. 58
2-8-1- سرمایههایفکری در مطالعه برنامهبازاریابی کسبوکارهای مختلف... 62
3-3- ساختار کلی و مراحل و فرآیندهای تحقیق حاضر. 72
3-4- استفاده از روشتحقیق فراترکیب... 74
3-4-1- جستجو و انتخاب مقالات مناسب با استفاده از روشتحقیق فراترکیب... 74
3-4-2- استخراج اطلاعات و ادبیات موضوع از مطالعات روشتحقیق فراترکیب... 74
3-4-3- مطالعه فراترکیب در پژوهش حاضر. 75
3-5- فرآیندهای ناخودآگاه خلاقانه پژوهش حاضر. 75
3-5-2- آمایش و آمادگی اولیه. 76
3-5-3- دوره نهفتگی و کمون.. 76
3-6-1- انواع مطالعاتموردی.. 77
3-6-2- مراحل انجام مطالعهموردی.. 78
3-8- پایایی و روایی تحقیق.. 80
3-8-1- تعیین روایی (اعتبار) مطالعاتموردی.. 80
3-8-2- تعیین پایایی (قابلیت اعتماد) 82
3-9- تجزیه، تحلیل و ترکیب یافتههایکیفی.. 82
4- فصل چهارم: بحث و بررسی و تحلیل دادهها 85
4-2-1- چارچوب کلی سرمایههایفکری.. 86
4-2-2- مدلهای پرکاربرد تحلیلبرنامه بازاریابی.. 88
4-3- قرارداد(تفاهم نامه)تحلیل و بررسی مطالعاتموردی پژوهش.... 88
4-4-1- معرفی مطالعهموردی الف... 90
4-4-3- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل PESTEL, SWOT. 98
4-4-4- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل STP. 107
4-4-5- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل آمیخته بازاریابی.. 110
4-4-6- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل 7C’s 113
4-4-7- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل RGT. 114
4-4-8- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل 5F’s 114
4-4-9- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل 3C’s 115
4-4-10- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل BSC.. 115
4-4-11- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل 3GM... 116
4-4-12- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل Supporter/Enabler.. 116
4-4-13- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل FAB.. 116
4-4-14- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل SCA.. 117
4-4-15- پاسخ بهسوالات اصلی پژوهش در مطالعهموردی الف... 118
4-5-1- معرفی مطالعهموردی ب... 119
4-5-3- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل PESTEL, SWOT. 130
4-5-4- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل STP. 135
4-5-5- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل آمیخته بازاریابی.. 138
4-5-6- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل 7C’s 140
4-5-7- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل RGT. 140
4-5-8- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل 5F’s 141
4-5-9- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل 3C’s 142
4-5-10- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل BSC.. 142
4-5-11- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل 3GM... 143
4-5-12- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل Supporter/Enabler. 143
4-5-13- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل FAB.. 144
4-5-14- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل SCA.. 144
4-5-15- پاسخ بهسوالات اصلی پژوهش در مطالعهموردی ب... 145
4-6-1- معرفی مطالعهموردی ج.. 146
4-6-3- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل PESTEL, SWOT. 153
4-6-4- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل STP. 158
4-6-5- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل آمیخته بازاریابی.. 169
4-6-6- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل 7C’s 171
4-6-7- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل RGT. 172
4-6-8- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل 5F’s 172
4-6-9- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل 3C’s 173
4-6-10- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل BSC.. 173
4-6-11- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل 3GM... 173
4-6-12- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل Supporter/Enabler 174
4-6-13- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل FAB.. 174
4-6-14- استفاده از سرمایههایفکری در تحلیل SCA.. 175
4-6-15- پاسخ بهسوالات اصلی پژوهش در مطالعهموردی ج.. 175
4-7- تحلیل تقاطع ابزارهایتحلیل برنامهبازاریابی و سرمایههایفکری.. 177
4-8- پاسخ بهسوالات اصلی پژوهش با توجه بهمطالعاتموردی.. 184
5- فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها 191
5-3- پاسخ بهسوالات اصلی پژوهش.... 193
5-5- تحلیل یافتههایپژوهش.... 197
5-6- مدل پیشنهادی تحلیل برنامهبازاریابی.. 197
5-7- اجزاء پیشنهادی برنامهبازاریابی کسبوکار الکترونیکی نوپا 198
5-8- الگوریتم پیشنهادی جهت تدوین برنامهبازاریابی کسبوکارهای الکترونیک.... 200
5-9- قرارداد(تفاهم نامه)پیشنهادی تحلیل برنامهبازاریابی مطالعاتموردی.. 201
5-10- چارچوب پیشنهادی سرمایههایفکری کسبوکار الکترونیک.... 203
5-11- مدل پیشنهادی ارتباط سرمایههایفکری و تحلیل برنامه بازاریابی.. 205
5-12- مدل مفهومی پیشنهادی کاربرد سرمایههایفکری در تحلیل برنامهبازاریابی کسبوکار الکترونیک 206
5-12-1- کاربرد سرمایههایفکری در تحلیل SWOT، PEST. 206
5-12-2- کاربرد سرمایههایفکری در تحلیل STP , SCA.. 207
5-12-3- کاربرد سرمایههایفکری در تحلیل آمیخته بازاریابی.. 208
5-12-4- کاربرد سرمایههایفکری در تحلیل نیرویهایپنجگانه پورتر. 209
5-12-5- کاربرد سرمایههایفکری در تحلیل 3C’s و RGT. 209
5-12-6- کاربرد سرمایههایفکری در تحلیل BSC.. 210
5-12-7- کاربرد سرمایههایفکری در تحلیل Supporter/Enabler 210
5-12-8- کاربرد سرمایههایفکری در تحلیل FAB.. 210
5-12-9- کاربرد سرمایههایفکری در تحلیل CCF. 210
5-13- شباهت ساختار کلی چارچوب سرمایههایفکری با سایر پژوهشگران.. 211
5-13-1- مدل بازاریابی و تحلیل آمیخته بازاریابی کریستوفر تانگ.... 211
5-13-2- شمای ارزش اسکاندیا، ادوینسون در سال 1997. 213
5-13-3- بررسی خروجی تحلیل برنامهبازاریابی با استفاده از سرمایههایفکری.. 214
5-16- ارائه پیشنهادهای کسبوکار و سازمانها (پیشنهادهای عملی) 216
5-16-1- پیشنهادها برای بکارگیری سرمایههایفکری در برنامهبازاریابی مورد مطالعه الف... 219
5-16-2- پیشنهادها برای بکارگیری سرمایههایفکری در برنامهبازاریابی مورد مطالعه ب... 220
5-16-3- پیشنهادها برای بکارگیری سرمایههایفکری در برنامهبازاریابی مورد مطالعه ج.. 220
5-16-4- پیشنهادهایی برای بکارگیری مدلهای تحلیل برنامه بازاریابی.. 220
5-16-5- پیشنهادهایی جهت بکارگیری سرمایههایفکری.. 221
5-16-6- پیشنهادهایی جهت بکارگیری سرمایههایفکری در تحلیل برنامه بازاریابی.. 222
5-16-7- پیشنهادهایی برای استفاده کاربردی از نتایج پژوهش در بازار رقابت... 222
5-17- ارائه پیشنهادهای علمی و پژوهشی.. 223
5-17-1- پیشنهاد جهت استفاده از نتایج پژوهش حاضر توسط پژوهشگران.. 223
5-17-2- پیشنهادهایی جهت مطالعه مقالات مرتبط... 223
5-17-3- پیشنهادهایی جهت پژوهشهای آتی.. 223
5-18- محدودیتهای پژوهش.... 224
فهرست اشکال و تصاویر
عنوان شماره صفحه
شکل 1‑1 شاکله کلی فصل اول.. 3
شکل 1‑3 ساختار کلی پژوهش حاضر. 5
شکل 1‑5 مطالعهموردی سه کسبوکار مرتبط با خدماتالکترونیکی.. 7
شکل 2‑1 شاکله کلی فصل دوم. 15
شکل 2‑2 چارچوب برنامهریزی بازاریابی، گاردان گرینلی، 1986. 18
شکل 2‑3 رابطه بین فرآیند برنامهریزی استراتژیک و رویکرد تصمیم سازی بازاریابی.. 19
شکل 2‑5 عناصر کلیدی فرمولاسیون استراتژی بازاریابی.. 23
شکل 2‑6 تحلیل سه وجهی مهم بازاریابی، STP. 23
شکل 2‑7 تحلیل آمیخته بازاریابی 4P's 24
کل 2‑8 هفت مورد مهم در رابط کاربری، 7C's Jeffrey Rayport 25
شکل 2‑9 سه رکن بههم تنیده در تحلیل در RGT. 25
شکل 2‑10 نیروهایپنجگانه پورتر. 26
شکل 2‑11 سه قید اساسی در تحلیل رقابت، 3C's 27
شکل 2‑12 فاکتورهای مهم کارتهای متوازن امتیازی، BSC در مدل تحقیق چن و لیانگ، 2011. 28
شکل 2‑13 استراتژیهای عمومی، پورتر در سال 1980. 29
شکل 2‑15 تقسیم بندی درنظرگرفته شده در تحقیق حاضر. 44
شکل 2‑16 چارچوب کارت امتیازی متوازن، نورتون و کاپلان در سال 1992. 45
شکل 2‑17 چارچوب سرمایههایفکری، بروکینگ در سال 1996. 46
شکل 2‑18 جایگاه سرمایهفکری در جنبشهایمختلف... 48
شکل 2‑19 چارچوب سرمایههایفکری، روس و همکارانش در سال 1997. 49
شکل 2‑20 چارچوب ارزشهایبازاری، اسویبی در سال 1997. 50
شکل 2‑21 طرح ارزش اسکاندیا، ادوینسون و مالون در سال 1997. 51
شکل 2‑22 طبقه بندی منابع مشهود و نامشهود، لوونداهل در سال 1997. 51
شکل 2‑23 چارچوب ارزش معاملهایبازار، باکلئو در سال 1999. 52
شکل 2‑24 مفهومسازی سرمایهفکری از سوی بونتیس.... 53
شکل 2‑25 چارچوب سرمایههایفکری، استوارت، بونتیس و گاردان.. 53
شکل 2‑26 چارچوب سرمایههایفکری، سالیوان در سال 2000. 54
شکل 2‑27چارچوب سرمایههایفکری، بونتیس در سال 2001. 54
شکل 2‑28 چارچوب سرمایههایفکری، چویی در سال 2003. 56
شکل 2‑29 چارچوب سرمایهنوآوری، چن در سال 2004. 56
شکل 2‑30 چارچوب سرمایههایفکری، لیم و دالیمور در سال 2004. 57
شکل 2‑31 چارچوب سرمایههایفکری، جاشاپرا در سال 2004. 58
شکل 2‑32 چارچوب سرمایههایفکری، استخراج شده از پژوهشهایمطالعه شده 68
شکل 3‑1 ساختار تحلیل مطالعاتموردی پژوهش حاضر. 71
شکل 3‑2 ساختار کلی تحقیق حاضر. 73
شکل 3‑3 فرآیندهای انجام تحقیق حاضر. 73
شکل 3‑4 مراحل شروع و پایان تحقیق.. 83
شکل 4‑1چارچوب جامع سرمایههایفکری؛ استخراج شده از ترکیب چارچوبهایارائهشده قبلی، فارسی 87
شکل 4‑2 تحلیلهایمورد نیاز در برنامه بازاریابی.. 88
شکل 4‑3 ابزارها و مدلهای تحلیل مطالعاتموردی پژوهش.... 89
شکل 4‑4 قرارداد(تفاهم نامه)تحلیل و بررسی مطالعاتموردی.. 89
شکل 4‑5 نمایی از سایت آریانیک در سال 2003. 92
شکل 4‑6 نمایی از سایت آریانیک در سال 2004. 92
شکل 4‑7 نمایی از سایت آریانیک در سال 2004 تا 2011. 93
شکل 4‑8 نمایی از سایت آریانیک سال 2011 تا 2014. 94
شکل 4‑9 نمایی از سایت آریانیک در سال 2015. 95
شکل 4‑10 حضور آریانیک در نمایشگاههای مختلف الکامپ... 96
شکل 4‑11 جوائز و گواهینامههای مختلف آریانیک.... 96
شکل 4‑12 سرمایههایفکری آریانیک در تحلیل FAB.. 117
شکل 4‑13 نمایی از سایت رایورز در سال 2001. 123
شکل 4‑14 نمایی از سایت رایورز در سال 2004. 123
شکل 4‑15 نمایی از سایت رایورز در سال 2005. 124
شکل 4‑16 نمایی از سایت رایورز در سال 2007. 124
شکل 4‑17 مهمترین تحول رایورز سال 2009. 124
شکل 4‑18 مهمترین تحولات رایورز تا سال 2011. 125
شکل 4‑19 نمایی از سایت رایورز در سال 2011. 125
شکل 4‑20 نمایی از سایت رایورز در سال 2004. 126
شکل 4‑21 شبکه همکاران رایورز در سال 2015. 126
شکل 4‑22 جزئیات جایگاه یابی رایورز نسبت بهرقبای تولید کننده BPMS سال 2015. 138
شکل 4‑23 سرمایههایفکری رایورز در تحلیل FAB.. 144
شکل 4‑24 تصویری از فعالیت سایت پارس آنلاین، در سال 2000. 147
شکل 4‑25 نمایی از سایت پارس آنلاین، در سال 2001. 148
شکل 4‑26 نمایی از سایت پارس آنلاین، در سال 2004. 148
شکل 4‑27 نمایی از سایت پارس آنلاین، در سال 2006. 149
شکل 4‑28 نمایی از سایت پارس آنلاین، در سال 2008 تا 2014. 149
شکل 4‑29 بنر تبلیغاتی فروشکالت اینترنت و تلفن، در سال 2010. 150
شکل 4‑30 بنر رسیدگی بهشکایات، در سال 2012. 150
شکل 4‑31 نمایی از سایت پارس آنلاین، در سال 2015. 150
شکل 4‑32 گروه شرکتهای پارس آنلاین.. 151
شکل 4‑33 توجه بهنرخ جمعیت، بیکاری، تورم و اقتصاد در بخشبندی، 1393. 159
شکل 4‑34جایگاه یابی قیمتی شرکتهای عرضه کننده اینترنت پرسرعت، بهمن 1393. 167
شکل 4‑35 رسانه تصویری پارسانلین، در سال 2015. 171
شکل 4‑36 سرمایههایفکری پارسانلین در تحلیل FAB.. 175
شکل 4‑37 آوردههایمثبت و منفی سرمایههایفکری برای مطالعهموردی الف... 185
شکل 4‑38 آوردههایمثبت و منفی سرمایههایفکری برای مطالعهموردی ب... 185
شکل 4‑39 آوردههایمثبت و منفی سرمایههایفکری برای مطالعهموردی ج.. 186
شکل 4‑40 گردش فرآیندهایبرنامهبازاریابی در سرمایههایفکری مطالعاتموردی الف، ب و ج.. 189
شکل 4‑41: شمای کلی ایفای نقش سرمایههایفکری در تحلیلبرنامه بازاریابی.. 189
شکل 5‑1 شاکله کلی فصل پنجم.. 192
شکل 5‑2 یافتههای پژوهش.... 196
شکل 5‑3 المانهایتحلیل وضعیت بازریابی الکترونیکی، چافی و اسمیت در سال 2008. 197
شکل 5‑4 المانهایپیشنهادی جهت تحلیل برنامهبازاریابی الکترونیکی.. 198
شکل 5‑5 چهار فاز برنامهبازاریابی استراتژیک برای خدمات... 198
شکل 5‑6 الگوریتم پیشنهادی جهت تدوین برنامهبازاریابی مطالعاتموردی الف، ب و ج.. 201
شکل 5‑7 ساختار تجزیه برنامه بازاریابی، چانگ چین و لین در سال 2005. 202
شکل 5‑8 مدل پیشنهادی تحلیل برنامهبازاریابی در مطالعاتموردی.. 202
شکل 5‑9 چارچوب پیشنهادی سرمایههایفکری کسبوکار الکترونیک.... 204
شکل 5‑10 مدل مفهومی سرمایههایفکری(Sharabati et al., 2010) 205
شکل 5‑11 مدل مفهومی پیشنهادی ارتباط سرمایههایفکری در تحلیل برنامهبازاریابی.. 206
شکل 5‑12 کاهش نقاط ضعف و تهدیدها با استفاده از نقاط قوت سرمایههایفکری و فرصتها 207
شکل 5‑13 خلق مزیترقابتی، بخشبندی، تعیین بازارهدف و جایگاه یابی با استفاده از سرمایههایفکری 208
شکل 5‑14 مدل مفهومی کاربرد سرمایههایفکری در تحلیل برنامهبازاریابی کسبوکار الکترونیک.... 211
شکل 5‑15 بازاریابی و عملیات فرآیند برنامهریزی هماهنگی و همکاری (Tang, 2010) 212
شکل 5‑16: ارتباط سرمایههایفکری و ابزارهایتحلیل برنامه بازاریابی.. 213
شکل 5‑17 مدل ارزش اسکاندیا، ادوینسون در سال 1997. 214
شکل 5‑18 بررسی خروجی تحلیل برنامهبازاریابی با استفاده از سرمایههایفکری.. 214
شکل 5‑19 عوامل موثر بر عملکرد نوآوری شرکت، ولنا و پاپولا در سال 2013. 215
فهرست جداول
عنوان شماره صفحه
جدول 1‑1 ذی نفعان پژوهش.... 13
جدول 2‑1 موانع برنامهریزی بازریابی.. 17
جدول 2‑2 برخی از تحلیلهای برنامههای بازاریابی آفلاین و بازاریابی الکترونیکی.. 20
جدول 2‑3چرخ استراتژی رقابت، پورتر در سال 1980. 31
جدول 2‑4 چکیده تعریف سرمایههایفکری قدیم و جدید. 36
جدول 2‑5 طبقیه بندی پتی و گویتر در سال 2000. 55
جدول 2‑6 سرمایههایفکری مورداستفاده در بخشهایمختلف 18 برنامه بازاریابی.. 62
جدول 2‑7 برنامه عملیاتی بازاریابی و سرمایههایفکری.. 66
جدول 3‑1 انواع تحقیقات موردی.. 77
جدول 3‑2 تکنیکهای ایجاد اعتبار، آندراس در سال 2003. 82
جدول 4‑1 روند کاهشی میزانهاستینگ آریانیک.... 97
جدول 4‑2 بررسی قوت سرمایههایفکری آریانیک در تحلیل SWOT. 98
جدول 4‑3 بررسی ضعف سرمایههایفکری آریانیک در تحلیل SWOT. 100
جدول 4‑4 بررسی فرصتها در تحلیل SWOT و PESTEL شرکت آریانیک.... 101
جدول 4‑5 بررسی تهدیدات در تحلیل SWOT و PESTEL شرکت آریانیک.... 103
جدول 4‑6 استراتژیهای صدکانه آریانیک و توجه بهسرمایههایفکری.. 104
جدول 4‑8 جایگاه یابی با استفاده از رنکینگ (رتبهبندی)گوگل، الکسا و نماد الکترونیکی.. 108
جدول 4‑9 جایگاه یابی آریانیک نسبت بهارائه دهندگان میزبانی وب در ایران.. 110
جدول 4‑10 چند کاربرد سرمایههایفکری در تحلیل 7C's 113
جدول 4‑11 برخی از کاربردهای سرمایههایفکری در رشد، دگرگونی و تداوم شرکت آریانیک.... 114
جدول 4‑12 بررسی قوت سرمایههایفکری رایورز در تحلیل SWOT. 130
جدول 4‑13 بررسی ضعف سرمایههایفکری رایورز در تحلیل SWOT. 132
جدول 4‑14 بررسی فرصتها در تحلیل SWOT و PESTEL شرکت رایورز 133
جدول 4‑15 بررسی تهدیدات در تحلیل SWOT و PESTEL شرکت رایورز 135
جدول 4‑17 جایگاه یابی رایورز نسبت بهرقبای تولید کننده BPMS سال 2015. 137
جدول 4‑18 چند کاربرد سرمایههایفکری در تحلیل 7C's 140
جدول 4‑19 برخی از کاربردهای سرمایههایفکری در رشد، دگرگونی و تداوم شرکت رایورز 141
جدول 4‑20 بررسی قوت سرمایههایفکری پارسانلین در تحلیل SWOT. 153
جدول 4‑21 بررسی ضعف سرمایههایفکری پارسانلین در تحلیل SWOT. 155
جدول 4‑22 بررسی فرصتها در تحلیل SWOT و PESTEL شرکت پارسانلین.. 156
جدول 4‑23 بررسی تهدیدات در تحلیل SWOT و PESTEL شرکت پارسانلین.. 158
جدول 4‑25 جایگاه یابی پارسانلین، رنکینگ (رتبهبندی)جهانی، ایران، جستجو در گوگل، بهمن 1393 165
جدول 4‑26 جایگاه یابی قیمتی پارسانلین، اردیبهشت 1393. 166
جدول 4‑27 جایگاه یابی قیمتی شرکتهای عرضه کننده اینترنت پرسرعت، آبان 1393. 167
جدول 4‑28 جایگاه یابی ارائه دهندگان اینترنت پرسرعت، نظرسنجی رسمی، بهمن 1393. 168
جدول 4‑29 چند کاربرد سرمایههایفکری در تحلیل 7C's 171
جدول 4‑30 برخی از کاربردهای سرمایههایفکری در رشد، دگرگونی و تداوم شرکت پارسانلین.. 172
جدول 4‑31 کدگزاری سرمایههایفکری شناسایی شده 177
جدول 4‑32 جدول کدگزاری نقش سرمایههایفکری در ابزارهایتحلیل برنامه بازاریابی.. 179
جدول 4‑33 نقش تاثیرگذاری سرمایهانسانی در تحلیل برنامهبازاریابی مطالعاتموردی.. 179
جدول 4‑34 نقش تاثیر پذیری سرمایهرابطهای در تحلیل برنامهبازاریابی مطالعاتموردی.. 180
جدول 4‑37 وضعیت سرمایههایفکری در تحلیل برنامهبازاریابی مطالعاتموردی الف، ب و ج.. 184
جدول 5‑1 برخی از تحلیلهای برنامههای بازاریابی آفلاین و آنلاین.. 193
جدول 5‑2 بیشترین نقش سرمایههایفکری در مدلهای تحلیل برنامهبازاریابی.. 195
جدول 5‑3 اجزاء مشترک برنامه بازاریابی.. 199
جدول 5‑4 اجزاء پیشنهادی برنامهبازاریابی کسبوکار الکترونیکی نوپا 200
فهرست نمودار
عنوان شماره صفحه
نمودار 2‑1 مقایسه آمار پژوهشهای بازاریابی سنتی و الکترونیکی.. 32
نمودار 2‑2 فعالترین ژورنالهای مرتبط با پژوهشهای بازاریابی سنتی.. 32
نمودار 2‑3 فعالترین ژورنالهای مرتبط با پژوهشهای بازاریابی الکترونیکی.. 32
نمودار 2‑4 روند پژوهشی برنامه بازاریابی.. 33
نمودار 2‑5 مقایسه مطالعات بازاریابی و سرمایههایفکری در 20 سال اخیر. 33
نمودار 2‑6 مقایسه مطالعات بازاریابی و سرمایههایفکری در 20 سال اخیر (درصد) 34
نمودار 2‑7 توجه بهنوآوری در پژوهشهای مختلف... 34
نمودار 2‑8 رشد قابل توجه سرمایههایتجاری نامشهود، کندریک1990. 40
نمودار 2‑9 رشد چشم گیر مطالعات سرمایههایفکری در بیست سال گذشته. 41
نمودار 2‑10 سرمایهانسانی و مالکیت معنوی بیشترین مطالعات مربوط بهسرمایههایفکری.. 42
نمودار 2‑11 ژورنالهایفعال سرمایههایفکری تا ابتدای سال 2015. 42
نمودار 2‑12 بیشترین عناوین پژوهشهایمرتبط با سرمایههایفکری.. 43
نمودار 2‑13 ژورنالهایمرتبط با سرمایهانسانی.. 43
نمودار 2‑14 ژورنالهایمرتبط با مالکیت معنوی.. 43
نمودار 2‑15 مقایسه بخشهایمختلف (سرمایههایفکری) برنامه بازاریابی.. 65
نمودار 4‑1 برترین شرکتهایهاستینگ ایران.. 97
نمودار 4‑2 گزارش کاهش روز بهروز تعداد سایتهایهاست شده آریانیک.... 97
نمودار 4‑3 تخصص کارشناسان رایورز، 2015. 127
نمودار 4‑4 میانگین سنی کارکنان رایورز، 2015. 128
نمودار 4‑5 میزان سابقه فعالیت کارکنان در رایورز، 2015. 128
نمودار 4‑6 میزان تحصیلات کارکنان رایورز، 2005. 128
نمودار 4‑7 گرایش تحصیلی کارکنان رایورز، 2005. 128
نمودار 4‑8 روند چهارگانه نوآوری تکنولوژیک.... 129
نمودار 4‑10 توجه بهنرخ بیکاری جمعیت 10 ساله و بیشتر بهتفکیک جنس، شهر و روستا، 1393 159
نمودار 4‑11 توجه بهنرخ بیکاری جمعیت 10 ساله و بیشتر بهتفکیک جنس، شهر و روستا، 1393. 159
نمودار 4‑12 توجه بهتوزیع جمعیت، شاخصهای مختلف و آمارهای مختلف در بخشبندی مشتری، 1393 160
نمودار 4‑13 توجه بهجمعیت کشور در بخشبندی مشتری، 1393. 159
نمودار 4‑14 توجه بهنرخ نفوذ اینترنت بهتفکیک مناطق شهری، 1389 (درصد) 160
نمودار 4‑15 توجه بههرم سنی و جنسی جمعیتی کشور در بخشبندی مشتری، 1385 و 1390. 161
نمودار 4‑16 توجه بهضریب نفوذ فناوریاطلاعات در بخشبندی مشتری، 1387 و 1389. 161
نمودار 4‑17 توجه بهوضعیت دسترسی بهاینترنت در بخشبندی مشتری، 1389. 162
نمودار 4‑18 توجه بهکاربران شهری و روستایی در بخشبندی مشتری، 1389. 162
نمودار 4‑19 توجه بهتفکیک سنی کاربران اینترنتی کشور در بخشبندی مشتری، 1389. 162
نمودار 4‑20 توجه بهنرخ رشد دانش آموزان و سطوح مختلف تحصیلی و جنسیت در بخشبندی مشتری، 1390 163
نمودار 4‑21 توجه بهنرخ رشد دانشجویان، رشتههاوجنسیت در بخشبندی مشتری، 1391. 163
نمودار 4‑22 توجه بهنرخ رشد و نوع پژوهشهای کشور در بخشبندی مشتری، 1389. 164
نمودار 4‑23 بازدیدکنندگان سایت پارسانلین، 2015. 165
نمودار 4‑24 جایگاه یابی قیمتی شرکتهای عرضه کننده اینترنت پرسرعت، مهر 1393. 166
نمودار 4‑25 جایگاه یابی قیمتی شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پرسرعت، بهمن 1393. 168
منابع و مراجع
زند خانه شهری، محمد، سیدمحمدرضاناصرزاده، حمیدرضایزدانی. 1393، ارائه یک چارچوب جدید برای سرمایه های فکری پرکاربرد در مدیریت کسب وکارالکترونیک. ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی
عباس زاده, محمد. (1391). تاملی بر اعتبار و پایایی در تحقیقات كیفی. جامعه شناسی كاربردی, 45(1), 19–34.
محمدپور, احمد. (1389). فرا روش، بنیانهای فلسفی و عملی روشتحقیق ترکیبی در علوم اجتماعی و رفتاری (p. 224).
یزدانی, حمیدرضا. (1385). بررسی روابط متقابل میان اجزای سرمایه های فکری(ساختاری، مشتری، انسانی) و اثرات آن بر روی عملکرد سازمانی شعب بانک ملت استان تهران، کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
منابع انگلیسی
Adames, D. (2011). CITY OF HAMILTON PLANNING AND ECONOMIC DEVELOPMENT DEPARTMENT Tourism.
Alexa. (2015). Actionable Analytics for the Web. Retrieved from http://www.alexa.com/
Alexander, C. A. (2006). TECHNOLOGY ISSUES IN E-BUSINESS ADOPTION AND ASSIMILATION IN.
Amar.org.ir. (2015). amar organization. Retrieved from amar.org.ir
Appleyard, M. (2015). Corporate responses to online music piracy: Strategic lessons for the challenge of additive manufacturing. Business Horizons, 58(1), 69–76. doi:10.1016/j.bushor.2014.09.007
Archive.org. (2015). Internet Archive. archive.org. Retrieved from https://archive.org/web/
Arora A., A. and G. (n.d.). Complementarity and external linkages : the strategies of the large firms in biotechnology /title>.
Aryanic.com. (2015a). Aryanic. Retrieved from Aryanic.com
Aryanic.com. (2015b). Aryanic. Retrieved from http://www.aryanic.com/products-highportal.html
Beamish, K. (2005). Marketing Planning 04/05 (p. 133).
Becker E. Huselid,M,A.and Ulrich,D., B. (2001). The HR Scorecard Harvard Business School PressMA..
Bernnan, N.. (2001). Intellectual capital annual reports: evidence from Ireland , 14 No.4, 423–436.
Berry, T., & Wilson, D. (2000). ON TARGET: THE BOOK ON MARKETING PLANS How to develop and implement a successful marketing plan. (p. 367).
Bhartesh, K. R. (2005). Intellectual Capital: Concept and its Measurement. Finance India Journal, 19(4), 1365– 1374.
Bischoff, S., Vladova, G., & Jeschke, S. (2011). Measuring Intellectual Capital. Enabling Innovation: Innovative Capability – German and International Views, 17–27. doi:10.1007/978-3-642-33389-7
Blythe, J., & Megicks, P. (2014). Marketing Planning Strategy , environment and context (p. 289).
Bontis, N. (1996). There’s a price on your head : managing intellectual capital strate gically, 40-47.
Bontis, N. (1998). Intellectual capital : an exploratory study that develops measures and Models, 36 No.2, 63–76.
Bontis, N. (1999). O RGANIZATIONAL K NOWLEDGE BY I NTELLECTUAL C APITAL :. World Congress on Intellectual Capital Readings (Fourth Edi., pp. 13–56). Nick Bontis. doi:10.1016/B978-0-7506-7475-1.50006-3
Bontis, N. (2004). National Intellectual Capital Index : The Benchmarking of Arab Countries. Intellectual Capital for Communities: Nations, Regions, and Cities (pp. 113–138). Ahmed Bounfour and Leif Edvinsson. doi:10.1016/B978-0-7506-7773-8.50011-X
Bontis, N. (2008). Intellectual capital and business performance in the Portuguese banking industry Maria do Rosário Cabrita, 43, 212–237.
Bontis, N. (2010). Assessing knowledge assets : a review of the models used to measure intellectual capital, 3(1), 41–60.
Bontis, N., & Bart, C. K. (2003). Modelling intellectual capital – papers from the 6th World Congress on Intellectual Capital Guest. (N. Bontis & C. K. Bart, Eds.) (Vol. 4).
Bontis, N., Chua, W., & Keow, C. (2000). I NTELLECTUAL C APITAL AND B USINESS P ERFORMANCE IN By, (December 1999).
Bontis, N., Crossan, M., Hul-, J., Edvinsson, L., & Previous, T. S. (1995). Intellectual capital : an exploratory study that develops measures and models, 63–76.
Bontis, N., Dargonetti C, N., & Jacobsen G., K. an. R. (1999). The knowledge toolbox: A review of the tools available to measure and manage intangible resource, Vol.17 No, 391–402.
Bontis, N., & Dragonetti, N. C. (1999). The Knowledge Toolbox : A Review of the Tools Available to Measure and Manage Intangible Resources, 17(4), 391–402.
Bontis, N., & Keow C, C. and Richardson, S., W. (2000). Intellectual capital and Business performance in Malaysian Industries, 1 No. 1, 85–100.
Bontis, N., Ph, D., & West, M. S. (2000). A SSESSING K NOWLEDGE A SSETS : A Review of the Models Used to Measure Intellectual Capital.
Bontis, N., West, M. S., Ls, O., Road, O., & Bay, T. (2009). Techniques for assessing skills and knowledge in a business strategy classroom Timothy Hardie and Alexander Serenko, 2(2), 162–180.
Booker, L. D., & Bontis, N. (2010). Curbing economic crime with RFID enabled currency, 5, 26–37.
Brian D. Smith. (2005). Making Marketing Happen: How Great Companies Make Strategic Marketing Planning Work for Them (p. 377). Elsevier Butterworth-Heinemann Linacre House. Retrieved from http://books.google.com/books?hl=en&lr=&id=xDpQCNPl9lEC&oi=fnd&pg=PR1&dq=Making+Marketing+Happen:+How+great+companies+make+strategic+marketing+planning+work+for+them&ots=f2iN3qhX4f&sig=EYWo1cEVTD5jdh82OLmzOusXF9Y
Brooking, A. (1996). Intellectual London. International Thompson Business Press.
Brown, E. J., & Nagy, P. F. (2015). That’s not fair! Clarifying copyright and trademark fair use for business managers. Business Horizons, 58(1), 17–24. doi:10.1016/j.bushor.2014.08.002
Bucklew. (1999). Intellectual capital at Skandia. The Foundation for Performance Measurement, 30(3), 366– 373.
Bukh, P. N. (2003). The relevance of intellectual capital disclosure : a paradox ?, 16(1), 49–56. doi:10.1108/09513570310464273
Bukh, P. N., Larsen, H. T., & Mouritsen, J. (2001). Constructing intellectual capital statements. Scandinavian Journal of Management, 17(1), 87–108. doi:10.1016/S0956-5221(00)00034-8
Campbell, D., Ridhuan, M., & Rahman, A. (2010). A longitudinal examination of intellectual capital reporting in Marks & Spencer annual reports , 1978 – 2008. The British Accounting Review, 42(1), 56–70. doi:10.1016/j.bar.2009.11.001
Cannon-brookes, P. (2012). Museum Management and Curatorship, (October 2013), 37–41. doi:10.1080/09647775.2012.738132
Carmeli, A. (2001). High- and low-performance firms : do they have different profiles of perceived core intangible resources and business environment ?, 21, 661–671.
Chaffey, D. (2007). E-marketing. doi:10.1016/B978-0-7506-8566-5.50029-7
Chaffey, D., & Smith, P. (2008). eMarketing eXcellence, Planning and optimizing your digital marketing (p. 529).
Changchien, S. W., & Lin, M. (2005). Design and implementation of a case-based reasoning system for marketing plans. Expert Systems with Applications, 28, 43–53. doi:10.1016/j.eswa.2004.08.002
Chasser, A. H., & Wolfe, J. C. (2010). Brand ® ewired : Connecting Intellectual Property, Branding, and Creativity Strategy (p. 244).
Chen, D., & Liang, T. (2011). Electronic Commerce Research and Applications Knowledge evolution strategies and organizational performance : A strategic fit analysis. Electronic Commerce Research and Applications, 10(1), 75–84. doi:10.1016/j.elerap.2010.10.004
Chen, F., Liu, Z., & Long, Q. (2014). Intellectual capital and productivity of Malaysian general insurers. Economic Modelling, 36, 413–420. doi:10.1016/j.econmod.2013.10.008
Chen, J., Zhu, Z., & Xie, H. Y. (2004). Measuring intellectual capital: a new model and empirical study. Journal of Intellectual Capital, 5(1), 195–212. doi:10.1108/14691930410513003
Cheng, L., & Sun, L. (2012). Electronic Commerce Research and Applications Exploring consumer adoption of new services by analyzing the behavior of 3G subscribers : An empirical case study. Electronic Commerce Research and Applications, 11(2), 89–100. doi:10.1016/j.elerap.2011.06.005
Chih-Cheng Lo, Wang, C. H., Lan-Hui Lin, Tsung Chi Huang, Pei-Yu Chien, & Yi-Chun Chen. The study on the relationship between the openness strategies and innovation performance: The role of intellectual capital (2014).
Choi, B., & Lee, H. (2003). An empirical investigation of KM styles and their effect on corporate performance, 40, 403–417.
Chu, P. Y., Lin, Y. L., Hsiung, H. H., & Liu, T. Y. (2006a). Intellectual capital : An empirical study of ITRI, 73(August 2004), 886–902. doi:10.1016/j.techfore.2005.11.001
Chu, P. Y., Lin, Y. L., Hsiung, H. H., & Liu, T. Y. (2006b). Intellectual capital: An empirical study of ITRI. Technological Forecasting and Social Change, 73(7), 886–902. doi:10.1016/j.techfore.2005.11.001
Congress, W., Bart, C., & Bontis, N. (2001). As the world’s first intellectual capital director (ten years ago at Skandia) and now the first IC professor at the University of Lund in Sweden, I am often considered the. doi:10.1016/B978-0-7506-7475-1.50003-8
Córcoles, Y. R., & Ponce, Á. T. (2013). Cost – benefit analysis of intellectual capital disclosure : University stakeholders ’ view. Cómo Citar Este Artículo:, 16(2), 106–117. doi:10.1016/j.rcsar.2013.07.001
Cotswolds.com. Cotswolds Tourism Marketing Plan 2013 Annual (2013).
Coulson-thomas, C. J., Reach, M., Lane, M., & Newton, W. (2003). Managing intellectual capital to grow shareholder value, 2, 2003.
Cravens, K. S., & Goad, E. (2006). Employees : The key link to corporate reputation management. doi:10.1016/j.bushor.2005.10.006
Creating an enabled. (n.d.). doi:10.1016/B978-0-7506-6392-2.50013-1
Curado, C., & Bontis, N. (2007). Managing intellectual capital : the MIC matrix, 3, 316–328.
Curado, C., & Bontis, N. (2011). Computers in Human Behavior Parallels in knowledge cycles. Computers in Human Behavior, 27(4), 1438–1444. doi:10.1016/j.chb.2010.09.011
Dale, B. G., & Willey, P. C. T. (1984). The “Hawthorne effect” and group technology manufacturing systems. Engineering Management International, 2(2), 101–111. doi:10.1016/0167-5419(84)90058-9
Danthine, J.-P., & Donaldson, J. B. (2015). Intermediate Financial Theory. Intermediate Financial Theory (pp. 209–245). Elsevier. doi:10.1016/B978-0-12-386549-6.00008-5
Darke, P., Shanks, G., & Broadbent, M. (1998). Successfully completing case study research: combining rigour, relevance and pragmatism. Information Systems Journal. Retrieved from http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1046/j.1365-2575.1998.00040.x/abstract
Davenport, T. H., & Peitsch, M. C. (2005). Knowledge management Human aspects of the management of drug discovery knowledge, 205–209. doi:10.1016/j.ddtec.2005.08.008
Demarest, M. (1997). Understanding Knowledge Management a Strategic Agenda Assessing your Company ’ s, 30(June).
Dibb, S. (1997). How marketing planning builds internal networks , 30 , 53−63.
Dibb, S., & Simkin, L. (1997). Marketing and marketing planning: still barriers to overcome , 4 , 1636−1645.
Dibb, S., Simkin, L., & Wilson, D. (2008). Diagnosing and treating operational and implementation barriers in synoptic marketing planning. Industrial Marketing Management, 37, 539–553. doi:10.1016/j.indmarman.2007.08.002
Dierickx K., I. and C. (1989). Asset stock accoumulation and sustainability of competitive advantage.
Discoverbrantford.com. Business / Marketing Plan, TOURISM BRANTFORD 2011-12 (2011).
Dooley, L. M. (2008). Advances in Developing Human Resources and Theory Building. doi:10.1177/1523422302043007
Drummond, G., & Ensor, J. (2001). Strategic Marketing (p. 321).
Duening, T. N., Hisrich, R. D., & Lechter, M. A. (2010). Going to Market and the Marketing Plan. In Technology Entrepreneurship (pp. 351–386). Elsevier Inc. doi:10.1016/B978-0-12-374502-6.00011-0
Duening, T. N., Hisrich, R. D., & Lechter, M. A. (2015). Technology Entrepreneurship. Technology Entrepreneurship (pp. 83–126). Elsevier. doi:10.1016/B978-0-12-420175-0.00005-1
Edvinsson M., L. and M. (1997). Intellectual capital : Realizing your Company’s True value by Finding its Hidden Brain Prower Harper collins Publisher Inc New york NY..
Edvinsson, L. (n.d.). K-City and Society Entrepreneurship for Intellectual. Knowledge Cities: Approaches, Experiences, and Perspectives (Second Edi., pp. 59–73). Elsevier Inc. doi:10.1016/B978-0-7506-7941-1.50008-7
Edvinsson, L. (1997). Developing Intellectual Capital at Skandia. Intellectual Capital for Communities: Nations, Regions, and Cities, 30(3), 19–34. doi:10.1016/B978-0-7506-7773-8.50005-4
Edvinsson, L. (2002). World Congress on Intellectual Capital Readings. World Congress on Intellectual Capital Readings (pp. xxxi–xxxii). Elsevier. doi:10.1016/B978-0-7506-7475-1.50003-8
Edvinsson, L. (2006). Knowledge Cities. Knowledge Cities (pp. 59–73). Elsevier. doi:10.1016/B978-0-7506-7941-1.50008-7
Edvinsson, L. (2011). Background of National Intellectual Capital, 7–17. doi:10.1007/978-1-4419-7377-1
Edvinsson, L., & President, V. (1996). Developing a Model for Managing Intellectual Capital, I(4).
Edvinsson, L., & Sullivan, P. (1996). Developing a model for managing intellectual capital. European Management Journal, 14(4), 356–364. doi:10.1016/0263-2373(96)00022-9
eNamad.ir. (2015). eNamad. Retrieved from http://www.enamad.ir/
Erickson, G. S., & Rothberg, H. N. (2009). Erickson, Rothberg - 2009 - Industrial Marketing Management Intellectual capital in business-to-business markets ☆(2).pdf. Industrial Marketing Management, 38(2), 159–165. doi:10.1016/j.indmarman.2008.12.001
Esmail, N., Lybecker, K. M., & Dawson, L. (2013). The Trade and Economic Benefits of Enhanced Intellectual Property Protection for Pharmaceuticals in Canada Protection for Pharmaceuticals, (July).
Feiwell, G. R. (1981). A socialist model of economic development: The Polish and Bulgarian experiences. World Development, 9(9-10), 929–950. doi:10.1016/0305-750X(81)90050-4
Fernández-muñiz, B., Montes-peón, J. M., & Vázquez-ordás, C. J. (2009). Relation between occupational safety management and firm performance. Safety Science, 47(7), 980–991. doi:10.1016/j.ssci.2008.10.022
Fernström, L. (1997). A Marketing Perspective on Intellectual Capital. Perspectives on Intellectual Capital (pp. 82–95). Bernard Marr. doi:10.1016/B978-0-7506-7799-8.50011-5
Fleishon, H. B. (2008). Mergers and Acquisitions for the Radiologist, 644–651. doi:10.1016/j.jacr.2007.10.003
Gibbons, N. (2012). COMPETING TO WIN Tourism Ireland MARKETING PLAN 2012.
Giles, W. (1991). Making strategy work , 24 , 75−91.
Gogan, L.-M., Rennung, F., Fistis, G., & Draghici, A. (2014). A Proposed Tool for Managing Intellectual Capital in Small and Medium Size Enterprises. Procedia Technology, 16, 728–736. doi:10.1016/j.protcy.2014.10.022
Google. (2015). Google. Google. Retrieved from https://www.google.com
Gordon J. (1999). Intellectual capital and you. Training.
Greenley, G. (1982). An overview of marketing planning in UK manufacturing companies , 16 , 3−15.
GREENLEY, G. E. (1986). Case Study The relationship of strategic and marketing plans. European Journal of Operational Research, 27, 17–24.
Guha, S. (1998). a multi-company examination of business process change outcomes: a theory building approach.
Gupta G., O. and R. (2001). Mergers and acquisitions through an Intellectual capital perspective , 2 No. 3, , 297–309.
Haag, S. (2001). Management Information Systems for the Information Age (p. 558). McGraw-Hill Ryerson, Limited. Retrieved from http://books.google.com/books/about/Management_Information_Systems_for_the_I.html?id=2khyfAXwnQEC&pgis=1
Haanes B., K. and L. (1997). The unit of activity : towards an alternative to the theories of firm.
Haberman, M. (2001). The role of intellectual property and patent information in successful innovation, production and marketing. Case study 1: the non-spill drinking vessel. World Patent Information, 23(1), 71–73. doi:10.1016/S0172-2190(00)00105-8
Haig, M. (2002). If You’re So Brilliant... How Come You Don't Have An E-strategy? The Essential Guide to Online Business (p. 161).
Hak, J. D. and T. (2008). Case Study Methodology in Business Research (p. 329).
Hall, C. M. (2004). Small Firms and Wine and Food Tourism in New Zealand : Issues of Collaboration , Clusters and Lifestyles. SMALL FIRMS IN TOURISM: INTERNATIONAL PERSPECTIVES (First Edit., pp. 167–181). Elsevier Ltd. doi:10.1016/B978-0-08-044132-0.50014-9
Hall, C. M., & Sharples, L. (2008). Food events and the local food system : Marketing , management and planning issues (pp. 24–46).
Hall, D. (2010). Transport geography and new European realities : a critique. Journal of Transport Geography, 18(1), 1–13. doi:10.1016/j.jtrangeo.2009.07.002
Hall, J., & Kerr, R. (2003). Innovation dynamics and environmental technologies : the emergence of fuel cell technology, 11, 459–471. doi:10.1016/S0959-6526(02)00067-7
Hall, N. G., Stivers, B., Covin, T., & Smalt, S. (1996). Fuzzy logic tools needed for intellectual capital management systems. In Proceedings of North American Fuzzy Information Processing (pp. 327–330). IEEE. doi:10.1109/NAFIPS.1996.534753
Hall, R. (1992). The strategic analysis of intangible resources, 13(March 1991).
Hall, R., & Andriani, P. (2002). Managing Knowledge for Innovation, 35, 29–48.
Hamel C.K., G. and P. (1994). Competing For the Future Harvard Business School press Boston M A..
Harrison, S., & Sr, P. H. S. (2000). Profiting from intellectual capital Learning from leading companies, 1(1), 33–46.
Hasan, I., & Kobeissi, N. (2012). Innovations , intellectual protection rights and information technology : an empirical investigation in the MENA region, 455–484. doi:10.1007/s10660-012-9100-1
Hendrix, C. C., Matters, L., West, Y., Stewart, B., & Mcconnell, E. S. (2011). The Duke-NICHE Program : An academic-practice collaboration to enhance geriatric nursing care. Nursing Outlook, 59(3), 149–157. doi:10.1016/j.outlook.2011.02.007
Hiebing Jr., R. G., & Cooper, S. W. (2004). The One-Day Marketing Plan (3rd ed., p. 347).
Hoffman, N. P. (2000). An Examination of the “ Sustainable Competitive Advantage ” Concept : Past , Present , and Future, 2000(4), 6–7.
Hosein, M., Mehrizi, R., & Bontis, N. (2008). A cluster analysis of the KM field. doi:10.1108/00251740910960123
Hsu, J. S., Chu, T., Lin, T., & Lo, C. (2014). Information & Management Coping knowledge boundaries between information system and business disciplines : An intellectual capital perspective. Information & Management, 51(2), 283–295. doi:10.1016/j.im.2013.12.005
Hsu, Y., & Fang, W. (2009). Technological Forecasting & Social Change Intellectual capital and new product development performance : The mediating role of organizational learning capability. Technological Forecasting & Social Change, 76(5), 664–677. doi:10.1016/j.techfore.2008.03.012
Hudson, S. (2008). Tourism and Hospitality Marketing: A Global Perspective (p. 490).
Ictna.ir. (2015). ictna. Retrieved from http://www.ictna.ir/id/058088/
ilenc.ir. (2015). ilenc. Retrieved from http://www.ilenc.ir/
Intellectual Property – Asia Information Technology. (2001). Kluwer Law International (Eli Lederm., Vol. 220pp., IS, p. 429). hard-cover, Kluwer Law International.
Jain, S. C. (2002). Marketing planning and strategy.
Jain, S. C. (2009). Marketing and the Concept of Planning and Strategy (p. 931).
Jan Zimmerman. (2002). MARKETING ON THE INTERNET (6th ed., p. 489). Jim Hoskins Manager.
Jane, L., Wu, P., & Luther, R. (2014). Assessing alternative markets and product-service designs for successful startups by small-retail entrepreneurs. Journal of Business Research, 67(6), 1136–1144. doi:10.1016/j.jbusres.2013.05.020
Jashapra. (2004). Knowledge Management an integrated Approach. Harlow: Financial Times Prentice Hall.
Jesus, S. M., Porter, M. B., Stephan, Y., Coelho, E., Rodriguez, O. C., & Demoulin, X. (2000). Single sensor source localization in a range-dependent environment. In OCEANS 2000 MTS/IEEE Conference and Exhibition. Conference Proceedings (Cat. No.00CH37158) (Vol. 2, pp. 865–868). IEEE. doi:10.1109/OCEANS.2000.881368
Jesus, S. M., Porter, M. B., Stephan, Y., Demoulin, X., Rodriguez, O. C., & Coelho, E. M. M. F. (2000). Single hydrophone source localization. IEEE Journal of Oceanic Engineering, 25(3), 337–346. doi:10.1109/48.855379
John Westwood. (n.d.). How to Write a Marketing Plan (pp. 1–12).
Kannan W, G, G. and A. (2004). Intellectual capital : measurement effectiveness , 5, No. 3, 389–413.
Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2009). The increasing importance of public marketing: Explanations, applications and limits of marketing within public administration. European Management Journal, 27(3), 197–212. doi:10.1016/j.emj.2008.10.003
Kaplan D., R. and N. (2004). Strategy Maps : Converting Intangible Assets into Tangible Outcome Harvard Business School PressBoston MA..
Kennedy, D. S. (2006). THE ULTIMATE MARKETING PLAN (p. 243).
Khabaronline.ir. (2015). khabar online. Retrieved from khabaronline.ir
Kim, D. H. (1993). The Link between Individual and Organizational Learning. The Strategic Management of Intellectual Capital (pp. 41–62). Butterworth-Heinemann. doi:10.1016/B978-0-7506-9850-4.50006-3
Kim, J., Suh, E., & Hwang, H. (2003). A model for evaluating the effectiveness of CRM using the balanced scorecard. Journal of Interactive Marketing, 17(2), 5–19. doi:10.1002/dir.10051
Kitts, B., Edvinsson, L., & Beding, T. (2001). Intellectual capital : from intangible assets to ® tness landscapes, 20, 35–50.
Klein l., D. A. and P. (1994). characterizing intellectual capital.
Kwon, K., & Kim, C. (2012). Electronic Commerce Research and Applications How to design personalization in a context of customer retention : Who personalizes what and to what extent ? Electronic Commerce Research and Applications, 11(2), 101–116. doi:10.1016/j.elerap.2011.05.002
Lee, S. (2010). Expert Systems with Applications Using fuzzy AHP to develop intellectual capital evaluation model for assessing their performance contribution in a university. Expert Systems With Applications, 37(7), 4941–4947. doi:10.1016/j.eswa.2009.12.020
Lee, S., Park, S. B., & Lim, G. G. (2013). Using balanced scorecards for the evaluation of “Software-as-a-service.” Information & Management, 50(7), 553–561. doi:10.1016/j.im.2013.07.006
Lee, S., & Walsh, P. (2011). SWOT and AHP hybrid model for sport marketing outsourcing using a case of intercollegiate sport. Sport Management Review, 14(4), 361–369. doi:10.1016/j.smr.2010.12.003
Lim l,k. and Dallimore, p., l. (2004). Intellectual capital : management attitudes in ServICe Industries , 5, No. 1, 181–194.
Littman, N. J., Baum, E., & Trounson, A. O. (2015). Translational Regenerative Medicine. Translational Regenerative Medicine (pp. 549–568). Elsevier. doi:10.1016/B978-0-12-410396-2.00040-2
Liu, M., & La Croix, S. (2015). A cross-country index of intellectual property rights in pharmaceutical inventions. Research Policy, 44(1), 206–216. doi:10.1016/j.respol.2014.07.004
Liu, Y., Combs, J. G., Ketchen, D. J., & Ireland, R. D. (2007). The value of human resource management for organizational performance, 503–511. doi:10.1016/j.bushor.2007.07.002
Longo, M., & Mura, M. (2011). Information & Management The effect of intellectual capital on employees ’ satisfaction and retention. Information & Management, 48(7), 278–287. doi:10.1016/j.im.2011.06.005
López-ruiz, V., Alfaro-navarro, J., & Nevado-peña, D. (2014). Knowledge-city index construction : An intellectual capital perspective. doi:10.1016/j.eswa.2014.02.007
Lu, W., Wang, W., & Long, Q. (2014). Intellectual capital and performance in the Chinese life insurance industry. Omega, 42(1), 65–74. doi:10.1016/j.omega.2013.03.002
Luther, W. M. (2011). The Marketing Plan : How to Prepare and Implement It (p. 305).
Luthy, D. H. (1997). INTELLECTUAL CAPITAL AND ITS MEASUREMENT.
management and integration. (n.d.). doi:10.1016/B978-0-7506-8640-2.50017-5
Mapping and narrating. (n.d.). doi:10.1016/B978-0-7506-6392-2.50010-6
María, J., & Martí, V. (2007). In Search of an Intellectual Capital Comprehensive Theory, 5(2), 245–256.
Marr, B. (1971). A Strategy Perspective on Intellectual Capital. Perspectives on Intellectual Capital (pp. 28–41). Bernard Marr. doi:10.1016/B978-0-7506-7799-8.50008-5
Marr, B. (1992). A Knowledge-based Perspective on Intellectual Capital. Perspectives on Intellectual Capital (pp. 183–195). Bernard Marr. doi:10.1016/B978-0-7506-7799-8.50018-8
Marr, B. (2000). A Finance Perspective on Intellectual Capital. Perspectives on Intellectual Capital (pp. 56–68). Bernard Marr. doi:10.1016/B978-0-7506-7799-8.50009-7
Marr, B. (2004). Measuring and Benchmarking Intellectual , 11, No. , 559–570.
Marr, B. (2004). Introduction. doi:10.1016/B978-0-7506-7799-8.50005-X
Marr, B., & Gray A., D. and N. (2003). Why Do firms measure their IC? , 4 No. 4, 441 – 464.
Martín-Castilla, J. I., & Rodríguez-Ruiz, Ó. (2008). EFQM model: knowledge governance and competitive advantage. Journal of Intellectual Capital, 9(1), 133–156. doi:10.1108/14691930810845858
McCabe, S. (2009). Marketing Communications in Tourism and Hospitality.
McCambridge, J., Witton, J., & Elbourne, D. R. (2014). Systematic review of the Hawthorne effect: new concepts are needed to study research participation effects. Journal of Clinical Epidemiology, 67(3), 267–77. doi:10.1016/j.jclinepi.2013.08.015
McDonald, M. (1984). Marketing Plans How to Prepare Them How to Use Them Malcolm. Butterworth-Heinemann (p. 661).
McDonald, M. (1992). Ten barriers to marketing planning , 7 , 5−18.
McDonald, M., & Payne, A. (1996). Marketing Plans for Service Businesses (p. 401). AMSTERDAM • BOSTON • HEIDELBERG • LONDON • NEW YORK • OXFORD PARIS • SAN DIEGO • SAN FRANCISCO • SINGAPORE • SYDNEY • TOKYO.
Mckay, P. Z., & Li, J. (2011). Journal of Business & Finance Librarianship A Review of “ Brand Immortality : How Brands Can Live Long and Prosper ,” (October 2013). doi:10.1080/08963568.2011.530861
Mclean, L. D. (2002). A REVIEW AND CRITIQUE OF NONAKA AND TAKEUCHI ’ S THEORY OF ORGANIZATIONAL KNOWLEDGE CREATION, (1994).
Means, T. (n.d.). Marketing Training Means, 16–25. doi:10.1016/B978-0-88415-270-5.50005-9
Mehralian, G., Reza, H., Akhavan, P., & Rajabzadeh, A. (2013). International Journal of Information Management Prioritization of intellectual capital indicators in knowledge-based industries : Evidence from pharmaceutical industry. International Journal of Information Management, 33(1), 209–216. doi:10.1016/j.ijinfomgt.2012.10.002
Mehrnews.com. (2015). mehr news. Retrieved from http://www.mehrnews.com/news/2485540
METIN KOZAK, L. A. (2006). PROGRESS IN TOURISM MARKETING. (Professor Stephen J. Page, Ed.) (p. 327).
Miller, D. (1992). Environmental fit versus internal fit. Organization Science, 3(2), 159– 178.
Miller, D. G., & Walz, D. (2014). 182 The Hawthorne Effect, Metrics and Emergency Physicians’ Head CT Practice. Annals of Emergency Medicine, 64(4), S66. doi:10.1016/j.annemergmed.2014.07.208
Mintzberg, H. Spreadsheet Skills for all Types of Planning (1994).
Mouritesen, J. (1998). Driving growth : economic value added versus Intellectual capital , 9, , 461–482.
Mouritsen, J., Larsen, H. T., & Bukh, P. N. D. (2001). Intellectual capital and the “ capable firm ”: narrating , visualising and numbering for managing knowledge, 26, 735–762.
Mouritsen, J., & Thrane, S. (2006). Accounting , network complementarities and the development of inter-organisational relations, 31, 241–275. doi:10.1016/j.aos.2005.04.002
Mullis, K. (n.d.). A SWOT Analysis of Walgreens in the Competitive Pharmacy Marketplace.
Murray, K. D. (2013). Security Consulting, Fourth Edition: Chapter 7: Marketing (pp. 51–72). doi:10.1016/B978-0-12-398500-2.00007-2
Nahapiet, J. (1998). SOCIAL CAPITAL , INTELLECTUAL CAPITAL , AND THE ORGANIZATIONAL ADVANTAGE, 23(2).
Neil, J. F. O. (n.d.). marketing plan, 613–614. doi:10.1016/j.ajodo.2003.09.008
Nitbank.ir. (2015). national information technology bank. Retrieved from http://nitbank.ir/index.aspx?pageid=386&catid=79
Oh, H., Kim, B., & Shin, J. H. (2006). Introduction : Tourism and Hospitality Marketing Research — Update and. PROGRESS IN TOURISM MARKETING (First edit., Vol. 23, pp. 1–27). Elsevier Ltd. doi:10.1016/B978-0-08-045040-7.50005-4
Outline, C. (2014). Risk Management, 71–81. doi:10.1016/B978-0-08-098324-0.00015-9
Parsonline.com. (2015a). Pars Online Co. Retrieved from http://www.parsonline.com/fa/about
Parsonline.com. (2015b). Pars Online TV. Retrieved from http://tv.parsonline.com/
Patil, S. K., & Kant, R. (2014). Expert Systems with Applications A fuzzy AHP-TOPSIS framework for ranking the solutions of Knowledge Management adoption in Supply Chain to overcome its barriers. Expert Systems With Applications, 41(2), 679–693. doi:10.1016/j.eswa.2013.07.093
Patricia Ordóñez de Pablos. (2000). R ELEVANT E XPERIENCES IN M EASURING AND C APITAL IN. WORLD CONGRESS ON INTELLECTUAL CAPITAL READINGS, 157–178. doi:10.1016/B978-0-7506-7475-1.50013-0
Patterson, W., & Ambrosini, V. (2015). Configuring absorptive capacity as a key process for research intensive firms. Technovation, 36-37, 77–89. doi:10.1016/j.technovation.2014.10.003
Payumo, J. G., Arasu, P., Miftah, A., Zulkarnaen, I., & Noviana, D. (2014). An entrepreneurial , research-based university model focused on intellectual property management for economic development in emerging economies : The case of Bogor Agricultural University , Indonesia. World Patent Information, 36, 22–31. doi:10.1016/j.wpi.2013.11.009
Pearson, G., & Proctor, T. (1994). The modern framework for marketing planning, 12, 22−26.
Perrett, D. (2010). Umdoni Municipality Tourism Plan Table of Contents, (June 2007).
Persson, P. (2004). MASTER ’ S THESIS Customer Relationship Management, 1402–1617.
Petty J., R. and G. (2000). Intellectual capital literature review : measurement reporting and management , 1, No. 2, 155–176.
Piercy, N. F., & MORGAN, N. A. (1994). The Marketing Planning Process: Behavioral Problems Compared to Analytical Techniques in Explaining Marketing Plan Credibility. Journal of Business Research 29, 29, 167–178.
Piercy, N., & Morgan, N. (1994). The marketing planning process: behavioral problems compared to analytical techniques in explaining marketing planning credibility , 29 , 167−178.
Porter, M. E. (1980). COMPETITIVE STRATEGY : Techniques for Analyzing Industries and Competitors With. (p. 422).
prchecker.info. (2015). Google PAGE RANK Checker for your Web site. Retrieved from http://www.prchecker.info/
Prof R Ramakrishnan. (2006). CRM and 4 P’s of Marketing., (February), 1–10.
Ramezan, M. (2011). International Journal of Information Management Intellectual capital and organizational organic structure in knowledge society : How are these concepts related ? International Journal of Information Management, 31(1), 88–95. doi:10.1016/j.ijinfomgt.2010.10.004
Rastogi, P. (2000). Knowledge management and intellectual capital as a paradigm of value creation. Human Systems Management, 21(3), 229–40.
Rayport, J. F. (1994). Managing in the Marketspace. Harvard Business Review.
Rayport, J. F. (1999). The Truth About Internet Business Models. Strategy & Business.
Rayport, J. F., Jaworski, B. J., & Kyung, E. J. (2005). Best face forward: Improving companies’ service interfaces with customers. Journal of Interactive Marketing, 19(4), 67–80. doi:10.1002/dir.20050
Rayport, J. F., & Sviolka, J. J. (1997). Intelligent Environments. Intelligent Environments (pp. 140–151). Elsevier. doi:10.1016/B978-044482332-8/50012-3
rayvarz.com. (2015). Rayvarz Co. Retrieved from http://rayvarz.com/about-us/overview/history
Reeve, C. L., Scherbaum, C., & Goldstein, H. (2015). Manifestations of intelligence: Expanding the measurement space to reconsider specific cognitive abilities. Human Resource Management Review, 25(1), 28–37. doi:10.1016/j.hrmr.2014.09.005
Reiss, M. (2001). E-Business : Basics and Challenges, 315–328.
Reuver, M. De, Bouwman, H., & Haaker, T. (2009). Mobile business models : organizational and financial design issues that matter, 3–13. doi:10.1007/s12525-009-0004-4
Rexhepi, G., Ibraimi, S., & Veseli, N. (2013). Role of Intellectual Capital in Creating Enterprise Strategy. Physics Procedia, 75, 44–51. doi:10.1016/j.sbspro.2013.04.006
Riege, A. (2003). Validity and reliability tests in case study research: a literature review with “hands-on” applications for each research phase. Qualitative Market Research: An International …. Retrieved from http://www.emeraldinsight.com/journals.htm?articleid=858447&show=abstract
Roos J., G. and R. (1997). Measuring Your Company’s Intellectual Performance , 30 No. 3, 413–426.
Roos, G., & Roos, J. (1997). Measuring your company’s intellectual performance. Long Range Planning, 30(3), 325–426. doi:10.1016/S0024-6301(97)00022-8
Roos, G., Roos, J., & Edvinsson N.C., L. and D. (1997). Intellectual capital – Navigating in new Business landscape New York university press New York NY..
Roos, J. (1992). Figuring Out Your Competence Configuration, 10(4), 422–427.
Roos, J. (1998a). Exploring the Concept of Intellectual Capital ( IC ), 31(1), 1–4.
Roos, J. (1998b). Exploring the concept of intellectual capital (IC). Long Range Planning, 31(1), 150–153. doi:10.1016/S0024-6301(97)87431-6
Rouhani, S., Ravasan, A. Z., Hamidi, H., & Vosough, S. (2013). Identification and Classification of Affecting Factors on E-Tourism in Iran, 16(10), 1361–1368. doi:10.5829/idosi.mejsr.2013.16.10.1330
Saint-onge, H. (1996). of Intellectual Capital. Knowledge and Strategy (pp. 223–230). Butterworth-Heinemann. doi:10.1016/B978-0-7506-7088-3.50015-2
Sampaio, C. H., Simões, C., Perin, M. G., & Almeida, A. (2011). Marketing metrics: Insights from Brazilian managers. Industrial Marketing Management, 40(1), 8–16. doi:10.1016/j.indmarman.2010.09.005
Sánchez de Pablo, J. D., & Jiménez Estévez, P. (2010). RELACIÓN ENTRE LA CONFIANZA Y EL COMPROMISO GENERADOS EN UN ACUERDO COOPERATIVO Y LOS MOTIVOS PARA SU FORMACIÓN. Investigaciones Europeas de Dirección Y Economía de La Empresa, 16(2), 83–96. doi:10.1016/S1135-2523(12)60113-0
Sَanchez, P., & Chaminade M., C. and O. (2000). Management of Intangibles : an Attempt to Build a theory , 1 No. 4, 312–327.
Sánchez, P., Chaminade, C., & Olea, M. (2013). Management of intangibles – An attempt to build a theory. Retrieved from http://www.emeraldinsight.com/doi/abs/10.1108/14691930010359225
Sanchez-Canizares, S. M., Munoz, M. A. A., & Lopez-Guzman, T. (2007). Organizational culture and intellectual capital : a new model. Organizational Culture and IC, 8(3), 409–430. doi:10.1108/14691930710774849
Scapens, R. W., & Bromwich, M. (2010). Management Accounting Research: 20 years on. Management Accounting Research, 21(4), 278–284. doi:10.1016/j.mar.2010.08.003
Seetharaman, A., & Sooria H,B,Z. and Saravanan, A, S., H. (2002). Intellectual capital accounting and Reporting in the knowledge economy , 3 No. 2.
Seleim, A., Ashour, A., & Bontis, N. (2002). Intellectual capital in Egyptian software firms, (1997). doi:10.1108/09696470410538233
Serenko, A., & Bontis, N. (2013). First in , best dressed : The presence of order-effect bias in journal ranking surveys. Journal of Informetrics, 7(1), 138–144. doi:10.1016/j.joi.2012.10.005
Serenko, A., Bontis, N., Booker, L., Sadeddin, K., & Hardie, T. (2010). A scientometric analysis of knowledge management and intellectual capital academic literature ( 1994-2008 ), 14(1), 3–23. doi:10.1108/13673271011015534
Serenko, A., Bontis, N., & Grant, J. (2008). A scientometric analysis of the Proceedings of the McMaster World Congress on the Management of Intellectual Capital and Innovation for the 1996-2008 period, 8–21. doi:10.1108/14691930910922860
Shakeshaft, N. G., Trzaskowski, M., McMillan, A., Krapohl, E., Simpson, M. A., Reichenberg, A., … Plomin, R. (2015). Thinking positively: The genetics of high intelligence. Intelligence, 48, 123–132. doi:10.1016/j.intell.2014.11.005
Sharabati, A.-A. A., Jawad, S. N., & Bontis, N. (2010). Intellectual capital and business performance in the pharmaceutical sector of Jordan. Management Decision, 48(1), 105–131. doi:10.1108/00251741011014481
Sharma, S., & Gutiérrez, J. A. (2010). An evaluation framework for viable business models for m-commerce in the information technology sector, 33–52. doi:10.1007/s12525-010-0028-9
Sheth, J. N., Sharma, A., & Iyer, G. R. (2009). Why integrating purchasing with marketing is both inevitable and beneficial. Industrial Marketing Management, 38(8), 865–871. doi:10.1016/j.indmarman.2008.12.021
Simkin, L. (1996). People and processes in marketing planning: the benefits of controlling implementation , 12 , 375−390.
Simkin, L. (2002). Barriers impeding effective implementation of marketing plans — a new research and training agenda , 17 , 8−22.
Smith, A., Gretzinger, S., & Royer, S. (2014). Relational resources in value adding webs : The case of a Southern Danish firm cluster q. European Management Journal, 32(1), 117–131. doi:10.1016/j.emj.2013.02.004
Smyth, H., & Longbottom, R. (2005). External Provision of Knowledge Management Information Services : The Case of the Concrete and Cement Industries, 23(2), 247–259. doi:10.1016/j.emj.2005.02.001
SPECTACULARNWT.COM. NORTHWEST TERRITORIES TOURISM (2012).
Stewart, T. (1997a). Intellectual capital : The New Wealth of Organization Doubleday / Currency New York NY..
Stewart, T. (1997b). Intellectual capital: The new wealth of organizations. Long Range Planning, 30(6), 953. doi:10.1016/S0024-6301(97)80956-9
Stewart, T. A. (1999). Intellectual capital: The new wealth of organizations. New York: Currency Doubleday.
Strauss, R. E. (2008). Further praise for Marketing Planning by Design (p. 370).
Sullivan, C. G. (1999). Trade secrets and other R & D capital preservation techniques, 2(6).
Sullivan J H. and Sullivan S, P, H., P. (2000). Valuing intangible companies : an intellectual capital approach , 1 No. 4, 328–340.
Sullivan, K. O., & Sc, D. (1969). Leveraging Knowledge Management Technologies to Manage Intellectual Capital. Creating the Discipline of Knowledge Management: The Latest in University Research (pp. 134–140). Elsevier Inc. doi:10.1016/B978-0-7506-7878-0.50012-0
Sullivan, P. H. (1995). An Intellectual Property Perspective on Intellectual Capital. Perspectives on Intellectual Capital (pp. 137–151). Bernard Marr. doi:10.1016/B978-0-7506-7799-8.50015-2
Sullivan, P. H., & Sr, P. H. S. (2000). Valuing intangibles companies An intellectual capital approach. Journal of Intellectual Capital, 1(4), 328–340.
Sullivan, R., Peppercorn, J., Sikora, K., Zalcberg, J., Meropol, N. J., Amir, E., … Aapro, M. (2008). Delivering aff ordable cancer care in high-income countries. doi:10.1016/S1470-2045(11)70141-3
Susan, Y., & Wang, Q. (2011). Industrial Marketing Management Making sense of a market information system for superior performance : The roles of organizational responsiveness and innovation strategy. Industrial Marketing Management, 40(2), 267–277. doi:10.1016/j.indmarman.2010.06.039
Sveiby, K. (1996). Transfer of Knowledge and the Information Processing Professions, 14(4).
Sweet, C. M., & Eterovic Maggio, D. S. (2015). Do Stronger Intellectual Property Rights Increase Innovation? World Development, 66, 665–677. doi:10.1016/j.worlddev.2014.08.025
Sydler, R., Haefliger, S., & Pruksa, R. (2013). Measuring intellectual capital with financial figures : Can we predict firm profitability ? EUROPEAN MANAGEMENT JOURNAL, 32(2), 244–259. doi:10.1016/j.emj.2013.01.008
Tai, W., & Chen, C. (2009). Expert Systems with Applications A new evaluation model for intellectual capital based on computing with linguistic variable. Expert Systems With Applications, 36(2), 3483–3488. doi:10.1016/j.eswa.2008.02.017
Tang, C. S. (2010). A review of marketing – operations interface models : From co-existence to coordination and collaboration. Intern. Journal of Production Economics, 125(1), 22–40. doi:10.1016/j.ijpe.2010.01.014
Tao Zhang, & Huajiang Dai. (2011). Factors and evaluation of intellectual property strategic competitiveness in firm based on BSC. In 2011 International Conference on Computer Science and Service System (CSSS) (pp. 3934–3938). IEEE. doi:10.1109/CSSS.2011.5974998
Tim Calkins. (2008). Breakthrough Marketing Plans How to Stop Wasting Time and Start Driving Growth (p. 185).
Tom, O. U. 1 The marketing plan. doi:10.1016/B978-0-7506-4986-5.50006-0
Torres, K., Smith, E., McDonald, C., & Rinn Cleavelin, C. (1999). The Virtual Fab the core of future technology development. In 10th Annual IEEE/SEMI. Advanced Semiconductor Manufacturing Conference and Workshop. ASMC 99 Proceedings (Cat. No.99CH36295) (pp. 222–226). IEEE. doi:10.1109/ASMC.1999.798229
Tourism-intelligence.com. Tourism Marketing Plan Mozambique Promotion Programme (2004).
Tsai, Y., Joe, S., Ding, C. G., & Lin, C. (2013). Technological Forecasting & Social Change Modeling technological innovation performance and its determinants : An aspect of buyer – seller social capital. Technological Forecasting & Social Change, 80(6), 1211–1221. doi:10.1016/j.techfore.2012.10.028
Turner, N., Maylor, H., & Swart, J. (2015). Ambidexterity in projects: An intellectual capital perspective. International Journal of Project Management, 33(1), 177–188. doi:10.1016/j.ijproman.2014.05.002
Ucmak, F., & Arslan, C. (2012). The Impact of Competition Conditions on New Market Entrants in Istanbul Hotel Industry : An Analyse by Using Five Forces of Competitive Position Model of M. Porter, 58, 1037–1046. doi:10.1016/j.sbspro.2012.09.1084
Vaezi, M. (2008). Iran’s Constructive Foreign Policy under the 20-Year Vision Plan. Foreign Policy Department / I.R.Iran’s Foreign Policy Studies Group.
Vaishnavi, V. K., & Kuechler, B. (2004). Design Science Research in Information Systems Overview of Design Science Research last updated: October 23, 2013. (2013th ed.).
Vaishnavi, V. K., & Kuechler Jr, W. (2008). Design Science Research Methods and Patterns Innovating Information and Communication Technology (p. 244).
VANIER, D. J., & WOTRUBA, T. R. (1977). MASS TRANSIT : DEVISING A RESEARCH BASED MARKETING PLAN. Pergamon Press, 11(2), 245–253.
Varma, B. K. (2014). Intellectual Property Rights and the Technology Transfer Process. Treatise on Process Metallurgy, Volume 3: Industrial Processes (Vol. 3, pp. 1249–1289). Elsevier Ltd. doi:10.1016/B978-0-08-096988-6.00039-0
Visit-hungary.com. NATIONAL TOURISM MARKETING PLAN FOR 2012, Hungarian National Tourist Office – Communications Office 1–12 (2012).
Volna, J., & Papula, J. (2013). Analysis of the behavior of Slovak enterprises in the context of low innovation performance, 99, 600–608. doi:10.1016/j.sbspro.2013.10.530
Wagener, M., Kundisch, D., Riordan, R., Rabhi, F., & Herrmann, P. (2010). Electronic Commerce Research and Applications Price efficiency in futures and spot trading : The role of information technology. Electronic Commerce Research and Applications, 9(5), 400–409. doi:10.1016/j.elerap.2010.04.002
Wang Y, and chang, C., W. (2005). Intellectual capital and performance in Causal Models : Evidence from the information Technology Industry in Taiwan , 6, No. 2, 222–236.
Wang, B., Chai, K.-H., & Subramanian, A. M. (2015). Roots and development of intellectual property management research: A bibliometric review. World Patent Information. doi:10.1016/j.wpi.2014.12.002
Wang, S., Mao, J., & Archer, N. (2012). Electronic Commerce Research and Applications On the performance of B2B e-markets : An analysis of organizational capabilities and market opportunities. Electronic Commerce Research and Applications, 11(1), 59–74. doi:10.1016/j.elerap.2011.07.001
Wang, W. (2014). Does Intellectual Capital matter ? Assessing the Performance of CPA Firms Based on Additive Efficiency Decomposition DEA. KNOWLEDGE-BASED SYSTEMS. doi:10.1016/j.knosys.2014.04.004
Wang, W. choo, & Bontis, N. (2002). The Strategic Management of Intellectual Capital and Organizational Knowledge (Wang, Wei-., p. 769).
Wang, W., Lu, W., & Liu, P. (2014). Expert Systems with Applications A fuzzy multi-objective two-stage DEA model for evaluating the performance of US bank holding companies. EXPERT SYSTEMS WITH APPLICATIONS, 41(9), 4290–4297. doi:10.1016/j.eswa.2014.01.004
Weber, J. A. (1994). Using Purchase Influence Niching for Better Focus in Industrial Marketing Plans, 438, 419–438.
Webhosting.info. (2015). web hosting. Retrieved from http://www.webhosting.info/webhosts/tophosts/Country/IR
Werro, N. (2008). Fuzzy Classi cation of Online Customers by.
Westwood, J. (1997). 30 Minutes to Write a Marketing Plan (p. 66).
Whois. (2015). who is identify for everyone. Retrieved from http://www.whois.com
Wikipedia.org. (2015). Wiki Pedia. Retrieved from http://en.wikipedia.org/wiki/Pars_Online
Wong, L. (2007). Page 1 of 21, 1–21.
Wu, I., & Chuang, C. (2009). Analyzing contextual antecedents for the stage-based diffusion of electronic supply chain management. Electronic Commerce Research and Applications, 8(6), 302–314. doi:10.1016/j.elerap.2009.04.013
Www.VisitBillings.com. Marketing plan & budget (2013).
Yin, R. (1994). Discovering the future of the case study method in evaluation research. Evaluation Practice. Retrieved from http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/088616339490023X/pdf?md5=dd5154e1929650b2a11e24726cf770d4&pid=1-s2.0-088616339490023X-main.pdf&_valck=1
Zainal, Z. (2007). Case study as a research method. Jurnal Kemanusiaan. Retrieved from http://eprints.utm.my/8221/
Zhang, N., Levä, T., & Hämmäinen, H. (2014). Value networks and two-sided markets of Internet content delivery. Telecommunications Policy, 38(5-6), 460–472. doi:10.1016/j.telpol.2013.03.004
Zhiping, Y., Jinghua, L., & Jin, D. (2015). News from PR China. World Patent Information, 35(3), 260–261. doi:10.1016/j.wpi.2013.04.001
Zhou, L., Zhang, P., & Zimmermann, H.-D. (2013). Social commerce research: An integrated view. Electronic Commerce Research and Applications, 12(2), 61–68. doi:10.1016/j.elerap.2013.02.003
Zohdi, M., Shafeai, R., & Kheirkhah, H. (2013). A study of the relationship between social capital and organization ’ s intellectual capital ( case study : Kurdistan Departments of Education ), 4(9), 2509–2516.
ABSTRACT
Application of intellectual capital in the analysis
of e-business marketing plan
Cross case study: Aryanic, Rayvarz & Parsonline Companies
By
Mohammad Zand Khane Shahri
According to the economy, population pyramid and recent sanctions, Islamic Republic of Iran will see an increase in new jobs, particularly in e-business by youth. The reasons for success and failure of traditional and online business studies reflect the positive impact of innovation and create a sustainable competitive advantage in the small and medium enterprises’ marketing. The importance of this study is to find requirements of the analysis in e-business marketing plan. Previous studies confirm that intellectual capital has a significant and substantive impact on innovation and creativity.
In the present study Meta-Synthesis research methodology was used to identify models of marketing plan and components of intellectual capital; and cross case study method was used to determine the situation of Iranian e-business marketing plan by using the analysis models of marketing plan and how to use an intellectual capital for e-business marketing plan achievement.
The results show that there are many kinds of situation analysis models (over 50), and 14 analysis models are mostly used for innovation in e-business marketing plans. Also there are many important components of intellectual capital (over 80). The purpose of this research is to survey the interaction of the components of intellectual capital in creating sustainable competitive advantage and innovation in e-businesses' marketing plan.
Keywords: Analysis models of marketing plan, electronic business and intellectual capital framework
IN THE NAME OF GOD
Application of intellectual capital in the analysis
of e-business marketing plan
Cross case study: Aryanic, Rayvarz & Parsonline Companies
BY
Mohammad Zand Khane Shahri
THESIS
SUBMITTED TO THE SCHOOL OF GRADUATE STUDIES IN PARTIAL FULFILLMENT OF THE REQUIREMENTS FOR THE DEGREE OF MASTER OF SCIENCE (MSc.)
IN
INFORMATION TECHNOLOGY
(ELECTRONIC COMMERCE)
NOORETOUBA VIRTUAL UNIVERSITY
TEHRAN
ISLAMIC REPUBLIC OF IRAN
EVALUATED AND APPROVED BY THE THESIS COMMITTEE AS: …………
Dr. S. M. R. Nasserzadeh (CHAIRMAN)
Dr. H. R. Yazdani (CONSULTANT)
Dr. H. A. Nemati. Sh (ARBITRATOR)
Nooretouba University
A thesis for the degree of M.S. / M.A.
Information Technology Engineering – Electronic Commerce
Title of thesis:
Application of intellectual capital in the analysis
of e-business marketing plan
Cross case study: Aryanic, Rayvarz & Parsonline Companies
Supervised by:
S. M. R. Nasserzadeh
Advised by:
H. R. Yazdani
By:
Mohammad Zand Khane Shahri
Feb / 2015
25 نظر
محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب
ارسال آرشیو محتوا
محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب
محتوای ارسالی از آرشیو 1393